SLA's voor niet-juristen

Training Service Level AgreementsEen Service Level Agreement (SLA) is een juridisch geladen document. Door uw SLA’s zorgvuldig op te stellen, maakt u de afspraken tussen u en uw leverancier helder. Hiermee voorkomt u dat er achteraf discussie ontstaat over de invulling, de kosten en het kwaliteitsniveau van de dienstverlening.

Verhoog uw rendement door heldere afspraken

SLA's zijn vaak lijvige documenten waarbij juridische en service-inhoudelijke aspecten ongeordend door elkaar heen lopen. Tijdens deze SLA training leert u hoe u een SLA structureert en aan welke eisen een SLA moet voldoen om uw relatie met uw contractspartner vorm te geven. Tevens leert u hoe u op systematische wijze uw eigen SLA ontwikkelt.

Wilt u meer rendement halen uit de dienstverlening van uw contractpartners en de afspraken in uw SLA meetbaar en stuurbaar maken? Neem dan deel aan deze praktische training!

Wat leert u tijdens de training SLA's voor niet-juristen?

  • Het plaatsen van een SLA in de juridische context;
  • Het beoordelen en verbeteren van SLA’s;
  • Het op gestructureerde en systematische wijze opstellen van een SLA;
  • Het verkrijgen van inzicht in de risico’s die u loopt als uw SLA incompleet is of informatie bevat die er niet in hoort;
  • Het opstellen van een servicedefinitie en het service level;
  • Wat de verhouding is tussen verantwoordelijkheid, norm en governance;
  • Het afstemmen van verwachtingen tussen interne klant - opdrachtgever - opdrachtnemer;
  • Het implementeren van uw SLA binnen uw organisatie;
  • Het managen van service levels.

 

Waarom u deze training niet mag missen:

  • U leert hoe u SLA’s op gestructureerde en systematische wijze beoordeelt en opstelt;
  • U ontvangt feedback van de trainer op uw zelf meegebrachte SLA;
  • U ontvangt een door Mitopics ontwikkelde SLA-template
  • Naast theorie gaat u zelf aan de slag met praktijkopdrachten;
  • Door de kleine groepsgrootte is er veel ruimte voor interactie en het uitwisselen van ervaringen.

 

Bekijk het programma voor deze tweedaagse training

DOWNLOAD DE BROCHURE

Voor wie is deze opleiding geschikt?

Deze training is ontwikkeld voor inkopers en andere verantwoordelijken voor contracten en afspraken. Te denken valt aan functies als:

  • Lijn Managers
  • Facility Managers
  • Service Level Managers
  • IT Managers
  • Controllers
  • Projectleiders
  • Financieel Managers
  • Service Managers
  • Inkopers
  • Commercieel managers

Trainers uit de praktijk

De training SLA's voor niet-juristen wordt gegeven door drs. Theo Bosselaers en mr. Bonnie Epema 

Theo heeft ruime ervaring in het opzetten, aanpassen en verbeteren van zowel interne als externe supply chains in de publieke en private sector. Hij is in staat om resultaten te bereiken door effectief gebruik te maken van zijn jarenlange ervaring in o.a. klant – leverancier relaties, sourcing, SLA’s, contract- en leveranciersmanagement, inrichten regie-organisatie, in-/verkoop en contractonderhandelingen. Hij heeft deze ervaring opgedaan vanuit klant en leverancierskant, op zowel beleidsmatig als uitvoerend niveau vanuit zeer verschillende rollen. Theo Bosselaers is naast senior contract- en leveranciermanager tevens trainer en verzorgt al vele jaren trainingen op het gebied van ondermeer SLA.

Bonnie werkt sinds 1995 als aanbestedingsjurist. Zij adviseert op praktische en pragmatische wijze over het inrichten en uitvoeren van Europese aanbestedingsprocedures. Dagelijks werk is het opstellen, onderhandelen en managen van ICT-overeenkomsten waaronder SLA's. Daarnaast adviseert zij over de inrichting van inkoop – en aanbestedingsbeleid.

 

Ook interessant

Tip: Al onze trainingen worden ook Incompany aangeboden, dit kan al interessant zijn vanaf 4 deelnemers! Neem contact op met Laura Tjebbes via laura.tjebbes@heliview.nl of bekijk onze Incompany pagina voor meer informatie. 

Naast trainingen organiseren wij jaarlijks verschillende congressen binnen deze en andere onderwerpen. Onze congressen zijn voor eindgebruikers veelal gratis te bezoeken, bekijk de Congreskalender voor een actueel overzicht. 

Ervaringen van deelnemers van vorige edities:
ASR.jpg
H. Lagerweij
— IT Teamleader
Interessante en leerzame training waar de theorie mooi gebruikt moest worden in de oefeningen.
Elopak.jpg
H. de Smet
— purchasing manager
Goede voorbeelden, verscheidenheid in deelnemers geeft stof tot discussie.
RDW
R. Weerstra
— service delivery manager
Prima training met diepgang en ruimte voor vragen.
Roche Diagnostics Nederland B.V..jpg
M. Krol
— manager systems support
Verhelderend, ik ben nu in staat zelf een sla op te zetten.
ABN AMRO
M. Sybrandy
— sourcing & contract manager
In deze training is zowel de theorie als praktijk vd SLA’s aan bod gekomen wat mij helpt om hier zelf scherp naar te kijken in mijn eigen organisatie.
Gemeente Roermond.jpg
M. Deckers
— medewerker contractbeheer
Ik heb de informatie als een spons opgezogen.